Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ


«Αποκοπή - Αντιγραφή - Επικόλληση»


Απλή, σύντομη και εξαιρετικά πρόχειρη. Αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο καλλιτέχνης για την δημιουργία  του νέου λογότυπου του δήμου μας, εφάρμοσε  την μέθοδο της πιστής αντιγραφής ξένου σχεδίου, απέσπασε και μετέφερε κομμάτια απο δικά του παλιά  έργα (2004) χρησιμοποιώντας κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας. Ολα δείχνουν ότι έγιναν στο πόδι. Ζήτημα να χρειάστηκε μια ώρα για την παραγωγή αυτού του κακότεχνου «κολάζ».

Συγκεκριμένα:
Ο κίονας δωρικού ρυθμού, μέρος του λογότυπου, έχει σχεδιαστεί απο τον Κ. Ρέις και απεικονίζεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο «Αισθητική Αγωγή – σελ. 10 – ένα πρωϊνό στον Παρθενώνα» (σχ. 1) Συγκρίνοντας τον κίονα του λογότυπου( σχ. 2) και αυτόν του Κ. Ρέις στο ψηφιακό βιβλίο διακρίνουμε μόνο μια μικρή διαφορά. Είναι η  σκιά στο δεξί μέρος του κιονόκρανου που στον κίονα του εμβλήματος έχει αφαιρεθεί. Αυτή η μικρή αλλαγή δεν κάνει φυσικά την διαφορά.


                                                        













Ο κλάδος δάφνης (σχ. 2) στο έμβλημα  (στην αριστερή πλευρά του στεφανιού) αποτελεί το αριστερό μέρος στεφανιού δάφνης (σχ. 3), που απεικονίζεται σε παλαιότερο ζωγραφικό πίνακα του καλλιτέχνη (2004).


     














Ο κλάδος ελιάς (σχ. 2) στο έμβλημα (στην δεξιά πλευρά του στεφανιού) είναι το δεξί μέρος του στεφανιού ελιάς (σχ.4), που απεικονίζεται  σε κάποιον άλλο δικό του ζωγραφικό πίνακα, δημιούργημα επίσης εκείνης της χρονιάς (2004).
Αυτό που δεν υπάρχει στο έμβλημα, είναι οι σκιές κάτω απο τα κλαδιά και οι καρποί της δάφνης. Η αφαιρεσή τους και η επεξεργασία γενικά δεν έχει γίνει προσεγμένα, με αποτέλεσμα να διακρίνονται ατέλειες και σβησίματα.















     


Με λίγα λόγια, ο καλλιτέχνης για την δημιουργία του εμβλήματος ενός ιστορικού δήμου εμπνεύστηκε αντιγράφοντας απο εδώ και απο εκεί και ξεπέταξε ενα φτηνό και κακοφτιαγμένο «κολάζ», που μια ομάδα άσχετων αποδέχτηκε, ψήφισε και αποθέωσε χαρακτηρίζοντάς το αριστούργημα τέχνης.

Αυτή η ενέργεια για την οποία ευθύνεται περισσότερο η διοίκηση, ρεζιλεύει προσβάλλει και ντροπιάζει  την ιστορία, την τέχνη, και  την τοπική κοινωνία.
Κατακριτέο μια κακότεχνη, ετοιματζίδικη αντιγραφή να διώχνει τον Περικλή απο το σπίτι του.